juni 15, 2012

Cake Pops {Is}




Cake Pops er morsomt og enkelt å lage.
Har du kake liggende i fryseren, delt opp i mindre biter,
er det også veldig raskt å lage når du får lyst.

Jeg har tidligere laget cakepops på pinner,
både som cupcakes og som kuler.

Variasjonsmulighetene med cake pops er uendelig,
og hva er vel mer passende om sommeren enn å lage de som små iskrem?

Skjær av den nederste delen av iskjeks med en grovtagget kniv.
Dette går fint om du sager forsiktig.
Fremgangsmåten er ellers den samme.
Du smuldrer opp kake og har i glasur. Rør denne godt inn.
Form kuler i ønsket størrelse slik at de passer til åpningen på kjeksen. 
Avkjøles ca 15 min i fryseren.

Jeg har brukt candy melts som er smeltet i mikroen.
(Tips! Du kan bruke hvit og farge med ønsket fargepasta).

Når du dypper kulene i candy melts, lar du det være på litt overflødig.
Stikk i en pinne og løft den opp, og plasser den så på kjeksen.
Det vil da renne litt nedover kjeksen, noe som gjør at den sitter bra,
og så ser det også veldig fint ut!
Det gjør ikke noe at det blir et lite hull på toppen. Dette dekker du til etterpå.

Nå kan du drysse på litt strøssel om du vil det.
Når dette har stivnet, kan du ha på en annen farge på toppen, 
som du lar renne litt nedover.
Hell på strøssel om du vil og pynt med f.eks. non-stop eller smarties e.l.







{Lykkefryd}

3 kommentarer:

  1. knallfine! disse tror jeg jeg også kunne fått til;) må nok prøve meg til årets sommerfest..tenkte jeg skulle ordne til ett knockout dessertbord, og da stimer jeg jo inn til deg for å se hvordan jeg skal ordne det;)
    klem:)

    SvarSlett
  2. Disse var veldig kreative og fine!

    SvarSlett
  3. Kjempe søte,disse ska prøves ut =0))) Kom tilfeldigvis over bloggen din så denne ska følges =0))

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg stor pris på :)

Related Posts with Thumbnails